Handelsbetingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på farmorogko.dk til levering i Danmark. De oplyste priser er inkl. 25% dansk moms.

Hvornår er webshoppen åben?

Køb af produkter kan naturligvis ske på alle døgnets 24 timer.

Hvad kan jeg betale med?

  • Betalingskort – (Visa dankort, Visa Elektron, Mastercard og Maestro)

Vi trækker først betalingen når varerne ér sendt.

Hos Farmor & Ko modtager vi ikke dine private kreditkort oplysninger, så sikkerheden behøver du ikke frygte.

Hvornår sender I varen?

Er din ordre/betaling modtaget/registreret inden kl. 14, sender vi varen til dig samme dag. Kan det nås sender vi selvfølgelig også senere. Ellers kommer den med dagen efter.

Hvad koster forsendelsen indenfor Danmark’s grænser?

Der er GRATIS levering med DAO/pakkeshop hvis du køber for min. 349,- kr.

Pakken er forsikret.

Du kan følge hele forløbet via sms/e-mail lige fra pakken er sendt til du kan hente den. Leveringstid ca. 2-4 dage.

Vælger du istedet “hjemmelevering med DAO” hænger DAO typisk din pakke i en pose på hoveddøren, medmindre du er hjemme til at modtage pakken personligt. Denne forsendelse koster 35,- kr.

Du kan også vælge at sende med Postnord/pakkeshop eller GLS/pakkeshop. Vælger du Postnord eller GLS pakkeshop koster forsendelsen fra 35,- kr.

BEMÆRK: Vi bestræber os på, at minimere vores indvirkning på miljøet, hvorfor vi i den udstrækning det kan lade sig gøre, genbruger den emballage vi selv modtager vores varer i.

Det betyder blot, at den forsendelseskasse du modtager måske kan se lidt “brugt” ud. Varen indeni kommer selvfølgelig i en ny pakke.

Kan I sende varen til min arbejdsplads?

Ja det kan du tro vi kan. Blot du husker, at notere modtager adressen når du gennemfører dit køb.

Kan I pakke ind som gave?

Ja det gør vi meget gerne. Og vi gør det ganske gratis. Vi pakker ind i papir, der er lavet af genbrugspapir. Motivet er med søde små luftballoner på. Ønsker du, at vi skal pakke ind som gave, så skal du blot notere det, når du er ved at tjekke ud i forbindelse med dit køb.

Manglende ordrebekræftelse?

Bemærk, at enkelte e-mail adresser, herunder særligt .hotmail/.live kan have en aggressiv frasorteringspolitik. Det betyder bla., at e-mails fra os kan ende i din spambakke – også ordrebekræftelser – til stor ærgelse for dig og os.

Vi beder dig derfor tjekke din spam-bakke, hvis du mangler din ordrebekræftelse på din .hotmail/.live e-mail.

Kan jeg fortryde et køb?

Ja absolut. Vi samler på glade og tilfredse kunder.

Fortrydelsesretten følger reglerne i Forbrugeraftaleloven. Fortrydelsesretten er derfor 14 dage, efter at du har modtaget din vare.

Har du fortrudt dit køb returnerer du blot varen til os. Vi returnerer naturligvis varens fulde pris. Varen skal du returnere i samme stand som da du modtog den. Du skal dog selv afholde de porto omkostninger, der er forbundet med at sende varen retur. Tilbagebetalingen indsættes på din bankkonto, når varen er modtaget retur. Det er derfor vigtigt, at du husker at oplyse dit bank reg.nr. og kontonr. på en seddel du vedlægger varen.

Brug evt. https://coolrunner.dk/ til at returnere din pakke med DAO. Vælger du at sende returpakken via DAO skal det være til vores nærmeste pakkeshop, som er: Haslev Bøger og Papir Aps, Vestergade 2, 4690 Haslev. Pakker vil ikke blive afhentet fra andre pakkeshops end denne.

Du kan selvfølgelig vælge andre måder at levere din returpakke. Bemærk, at vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Farmor og Ko kan ikke holdes ansvarlig for bortkomne pakker.

Returadressen er:

Farmor & Ko
Parcelvej 16
4690 Haslev

Er du i tvivl, skal du endelig ikke tøve med at kontakte os på kontakt@farmorogko.dk eller ringe på telefon 61 150 150 indenfor senest 1 uge efter at du har modtaget din vare.

Mandag til fredag kl. 10.00 – 16.00 er telefonen åben på 61 150 150. Er vi ikke lige ved telefonen, læg da navn og tlf. nr. og vi vil ringe tilbage hurtigst muligt.

Hvad gør jeg hvis jeg har en reklamation?

Er der fejl eller mangler på et produkt, har du i henhold til købeloven altid 2 års reklamation – meddelelse til Farmor & Ko givet inden to måneder efter, at du opdagede manglen/fejlen, er altid rettidig. Du kan vælge at få produktet repareret, ombyttet, penge tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete fejl/mangel.

Det er dog et krav, at reklamationen er berettiget og at fejlen/manglen ikke er opstået, som følge af fejlagtig brug af produktet eller af anden skadeforvoldende adfærd. Reklamationsretten dækker derfor ikke fejl, som opstår pga. forkert brug og/eller behandling samt almindeligt slid.

Er reklamationen berettiget refunderer vi fragtomkostningerne. Du kan enten vælge os til at lave en fragtseddel (som vi betaler og sender på mail). Alt du skal gøre er at printe din pakkelabels ud, sætte den på pakken og indlevere hos din nærmeste pakkeshop. Eller du kan sende den på anden måde. Vælger du dette refunderer vi en udgift på 29,- kr. da det er vores udgift, hvis vi laver en returseddel. Vælger du andre og dyrere løsninger, betaler du forskellen fra de 29,- kr.

Brug evt. https://coolrunner.dk/ til at returnere din pakke med DAO. Vælger du at sende returpakken via DAO skal det være til vores nærmeste pakkeshop, som er: Haslev Bøger og Papir Aps, Vestergade 2, 4690 Haslev. Pakker vil ikke blive afhentet fra andre pakkeshops end denne.

Bemærk, at vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Farmor og Ko kan ikke holdes ansvarlig for bortkomne pakker.

Varen skal returneres til:

Farmor & Ko
Parcelvej 16
4690 Haslev

Når du returnerer produktet, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt samt vedlægge en kopi af din faktura. Vi har endvidere brug for dine relevante kontaktoplysninger. Husk, at sende produktet retur i forsvarlig emballage og husk at vedlægge en kvittering for dine fragtomkostninger til eventuel refundering. Du kan også sende en mail med en kopi af din post/pakke kvittering.

Du er altid meget velkommen til at sende os en mail på kontakt@farmorogko.dk eller ringe på 61 150 150 og fortælle om fejlen/manglen, så kan vi måske løse problemet inden du kaster dig ud i at returnere.

Indsigt og klager:

Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Henvendelse herom kan ske til: kontakt@farmorogko.dk. Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også altid mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.

Hvor kan jeg finde mere om mine rettigheder ved handel på nettet?

Det er i alles interesse, at forbrugerne kender til deres rettigheder og sikkerhed ved handel på nettet og der er flere gode, uafhængige instanser, hvor du kan finde flere oplysninger. Føler du dig usikker ved at handle på internettet, opfordres du til at kigge på flg. hjemmesider: Forbrugerstyrelsen – www.forbrug.dk eller Forbrugerrådet – www.taenk.dk

Produktinformation:

Der tages forbehold for fejl, mangler, udsolgte varer og eventuelle ændringer i oplysningerne på hjemmesiden.

Udgiver:

Websitet ejes og publiceres af:

Farmor & Ko
Parcelvej 16
4690 Haslev
Telefon: 61150150
Email: kontakt@farmorogko.dk

Kontaktperson: Farmor alias Bettina Holst, designer, kunstner og ejer af webshoppen.

Copyright © 2018-2022:

Venligst bemærk, at billeder og tekst er beskyttet af copyright og lov om ophavsret. Det er derfor ikke tilladt direkte at kopiere billeder, tekster eller andet fra denne hjemmeside uden forudgående skriftlig tilladelse.